Čas čítania: < 1 min

Čo vykonáva pracovník kancelárie?

Pracovníci úradu môžu písať alebo podávať dokumenty, korešpondenciu, správy, výkazy a iné materiály. Ich pracovisko je okrem iného vybavenie počítačom / laptopom / klávesnicou a telefónom.

Aké sú niektoré problémy týkajúce sa zdravia a bezpečnosti pracovníkov kancelárie?

Kancelárske prostredie predstavuje množstvo nebezpečenstiev vrátane:

  • Parfumy a iné vône (potenciálne alergény).
  • V niektorých prípadoch vystavenie čistiacim prostriedkom.
  • Kvalita vnútorného ovzdušia alebo vystavenie toxickým látkam.
  • Sedenie dlhší čas.
  • Práca z nepríjemných pozícií alebo vykonávanie opakovaných manuálnych úloh.
  • Zdvíhanie ťažkých predmetov.
  • Namáhanie očí.
  • Poruchy kostrovej a svalovej sústavy spôsobené nadmerným používaním počítača alebo nevhodnými ergonomickými situáciami.
  • Nesprávne nastavené kreslá.
  • Pracujete v kolísavých teplotách.
  • Nepríjemný alebo rušivý hluk a vibrácie z elektronických zariadení.
  • Zranenia z pádu objektov
  • Rezy z kancelárskych nástrojov, ako sú nožnice, otvárače pošty atď.
  • Riziko násilia.
  • Stres.
  • Šikana.

Aké sú niektoré preventívne opatrenia pre kancelárskych pracovníkov?

Zoznámte sa s tým, ako sa vyhnúť poraneniu opakovaných alebo fyzicky namáhavým úlohám.

  • Podľa potreby si urobte prestávky.
  • Naučte sa techniky bezpečného zdvíhania.
  • Nechajte všetky pracovné oblasti čisté.
  • Zoznámte sa s núdzovým evakuačným plánom a postupmi.
  • Poznať osobné alebo individuálne rizikové faktory.

Aké sú dobré všeobecné postupy bezpečnej práce?

  • Dodržujte pravidlá bezpečnosti spoločnosti.
  • Zaistite požiarnu bezpečnosť.
  • Získajte informácie o chemickej bezpečnosti.
  • Musíte vedieť, ako nahlásiť nebezpečenstvo.
  • Praktizujte bezpečné zdvíhanie.
Potrebujete pomoc?