Čas čítania: 2 min

Ako ovplyvní nové nariadenia o údajoch marketingové úsilie organizácie?

Všeobecné nariadenie o ochrane údajov (GDPR) prišlo plnou silou a napriek tomu, že efekt, ktorý bude mať na väčšinu podnikov a jeden z jeho hlavných sektorov, je marketing.

GDPR výrazne zvýši hodnotu pokút. V skutočnosti by podniky mohli byť pokutované až do výšky 20 miliónov EUR, alebo 4% celkového obratu spoločnosti, ak nedodržia nové predpisy. Ide o obrovskú sumu peňazí pre každú spoločnosť, nieto malú firmu.

Preto je dôležité, aby každý, kto sa pohybuje v oblasti marketingu a obchodu starostlivo zvážil, aké sú jeho povinnosti a ako sa môže uistiť, že sedí na pravej strane zákona, pokiaľ ide o ochranu osobných údajov.

Získanie súhlasu

Jedným z najdôležitejších bodov GDPR je, že dáta sa musia zhromažďovať iba na konkrétny účel a tento účel musí byť jasne definovaný tým, ktorým zhromažďujete údaje. To zabezpečí, aby zákazník dostával len e-maily, ktoré si zvolil, a ktoré budú radi dostávať. Ak chcete používať údaje na iný účel ako je uvedené, budete musieť získať ďalší súhlas.

Ďalším faktorom je výslovný a informovaný súhlas. Obyvatelia EÚ musia poskytnúť tento typ súhlasu, a preto vylučujú použitie predbežnú kontrolu alebo akýkoľvek pokus o získanie formy implicitného súhlasu.

Konštanta hrá veľkú úlohu v digitálnom marketingu. Správca a dátový procesor musia dodržiavať jasný súbor obmedzení. Pravidlá týkajúce sa súhlasu spočívajú v tom, že ide o slobodné, konkrétne, informované a jednoznačné označenie želania osoby, s ktorou sa vyjadrením alebo jasným potvrdzujúcim konaním zhodujú na spracovaní osobných údajov, ktoré sa jej týkajú “.

Čo sú osobné údaje?

Obsahuje identifikátory, ako napríklad adresy IP, súbory cookie, mobilné IP adresy a dokonca vyhľadávacie vyhľadávania. Bude to problém pre digitálne úsilie obchodníka, pretože cookie sa zvyčajne nevyberá so súhlasom osoby.

GDPR sa vzťahuje aj na automatizované osobné údaje a systémy manuálneho archivovania, v ktorých sú osobné údaje prístupné podľa konkrétnych kritérií.

EÚ: vstup alebo výstup?

Nezáleží ani na tom, že vaše podnikanie je mimo EÚ. Ak máte osobné údaje o obyvateľoch EÚ, vaša organizácia musí dodržiavať isté pravidlá. Osobné údaje môžu byť prevedené iba mimo EÚ v súlade s podmienkami pre prevod stanovenými v kapitole V GDPR.

Čo je zmyslom tohto nariadenia? 

Prvoradým úsilím pri dodržiavaní predpisov je chrániť a používať údaje zákazníkov. To bude pravdepodobne predstavovať dočasný problém pre obchodníkov. To znamená zmenený prístup k budovaniu databáz, správe údajov a zhromažďovaniu spotrebiteľských údajov.

Potrebujete pomoc?