Eshop pokuty a obchodné podmienky pri potvrdení objednávky
Nezabúdajte, že v potvrdení objednávky musia byť zakomponované takmer všetky informácie, ktoré sú uvedené v obchodných podmienkach.
Potvrdenie objednávky musí obsahovať:
- telefónne číslo a mailovú adresu,
- vlastnosti tovaru,
- vaše obchodné meno a sídlo podnikania,
- platobné a dodacie podmienky s lehotou,
- dokedy má byť tovar doručený,
- adresu, na ktorej spotrebiteľ uplatňuje reklamáciu,
- informácie o zálohových platbách, podrobnostiach záruky,
- informácie o alternatívnych riešeniach možných sporov,
- formulár na odstúpenie od zmluvy,
- informáciu o tom, že nesiete zodpovednosť za vady na tovare,
- informácie o práve spotrebiteľov odstúpiť od zmluvy bez toho, aby udali dôvod do 14 dní
- informácia o tom, kedy klient nemôže odstúpiť od zmluvy
Ako je to s pokutami Eshopu?
To, či poskytujete zákonné informácie vo svojom e-shope má na starosti Slovenská obchodná inšpekcia (SOI). V prípade, že SOI zistí, že v obchodných podmienkach e-shopu nie sú uvedené predpísané informácie, udelí vám pokutu. Tá vám bude udelená aj v prípade, že od klienta požadujete, aby dodržiaval podmienky, ktoré sú neprípustné, a to v prípade, že nastavíte kratšiu záručnú dobu než je ustanovené zákonom. Takéto správanie voči spotrebiteľovi je nekorektné a je pokutované.
Čo sa týka výšky pokút, tak tie sa pohybujú v stovkách Eur. Pri opätovnom porušovaní podmienok sú pokuty vyššie. Môžu sa vyšplhať až na úroveň takmer 66 000€. Okrem toho, váš e-shop bude umiestnený v správe SOI. To znamená, že budete uverejnený na ich webe, čo vášmu biznisu rozhodne neprospeje.