Čas čítania: 2 min
Väčšina podnikov na celom svete upravila politiku údajov pre GDPR, všeobecné nariadenie o ochrane údajov, ktoré v roku 2018 predložila Európska únia. GDPR priniesol prísne požiadavky na to, ako sa s občanmi Európskej únie musí zaobchádzať s osobnými údajmi. Dokonca aj podniky, ktoré nepôsobia v EÚ, sa prispôsobili týmto požiadavkám. Pravidlá sa trochu zmenili. Je to preto, že koncom minulého roka Európsky výbor pre ochranu údajov, ktorý dohliada na dôsledné uplatňovanie GDPR, objasnil pravidlá pomocou usmernení pre extrateritoriálne uplatňovanie GDPR. 

Usmernenia špecifikujú, aké typy vzťahov alebo činnosti spracovania údajov by mohli spustiť GDPR pre subjekt z nečlenských krajín EÚ. Je to osobitne zaujímavé pre podniky v USA, ktoré sú vo väčšine prípadov subjektmi mimo EÚ, ktoré sa napriek tomu často stretávajú s občanmi Európskej únie. Tieto usmernenia sú dôležité. V tejto súvislosti sa uvádza, ako môžu tieto pokyny ovplyvniť vaše podnikanie. Keď sa GDPR vzťahuje na vaše podnikanie, nové usmernenia nemenia podstatu nariadenia o GDPR; stále platia všetky nariadenia týkajúce sa ochrany osobných údajov.

GDPR sa zmenil na spôsob, akým spoločnosti, ktoré pôsobia v krajinách EÚ, spracúvajú osobné údaje, a ich porušenie sa môže vyšplhať až do výšky pokút v hodnote 20 miliónov €. Preto je dôležité, aby ste sa poradili s právnikom o tom, čo je alebo nie je zákonnou požiadavkou pre vaše podnikanie.

Pamätajte si, že GDPR nebol navrhnutý tak, aby bránil podnikom v komunikácii so svojimi zákazníkmi. V skutočnosti je to naopak. Vedie to k zvýšeniu kvality údajov, a preto najlepší a najkompetentnejší obchodníci majú ucelený obraz o tom, že ide o príležitosť ponoriť sa hlbšie do potrieb ich potenciálnych zákazníkov.

Pravidlá dodržiavania GDPR sú pomerne jednoduché – nekomunikujte s niekým, pokiaľ o to výslovne nežiada. Neočakávajte, že vás niekto chce „počuť“, ak o to nežiadal.