Čas čítania: < 1 min

Obchodné podmienky pri potvrdení objednávky

Nezabúdajte, že v potvrdení objednávky musia byť zakomponované takmer všetky informácie, ktoré sú uvedené v obchodných podmienkach.

Potvrdenie objednávky musí obsahovať:

  • telefónne číslo a mailovú adresu,
  • vlastnosti tovaru,
  • vaše obchodné meno a sídlo podnikania,
  • platobné a dodacie podmienky s lehotou,
  • dokedy má byť tovar doručený,
  • adresu, na ktorej spotrebiteľ uplatňuje reklamáciu,
  • informácie o zálohových platbách, podrobnostiach záruky,
  • informácie o alternatívnych riešeniach možných sporov,
  • formulár na odstúpenie od zmluvy,
  • informáciu o tom, že nesiete zodpovednosť za vady na tovare,
  • informácie o práve spotrebiteľov odstúpiť od zmluvy bez toho, aby udali dôvod do 14 dní
  • informácia o tom, kedy klient nemôže odstúpiť od zmluvy

Ako je to s pokutovaním?

To, či poskytujete zákonné informácie vo svojom e-shope má na starosti Slovenská obchodná inšpekcia (SOI). V prípade, že SOI zistí, že v obchodných podmienkach e-shopu nie sú uvedené predpísané informácie, udelí vám pokutu. Tá vám bude udelená aj v prípade, že od klienta požadujete, aby dodržiaval podmienky, ktoré sú neprípustné, a to v prípade, že nastavíte kratšiu záručnú dobu než je ustanovené zákonom. Takéto správanie voči spotrebiteľovi je nekorektné a je pokutované.

Čo sa týka výšky pokút, tak tie sa pohybujú v stovkách Eur. Pri opätovnom porušovaní podmienok sú pokuty vyššie. Môžu sa vyšplhať až na úroveň takmer 66 000€. Okrem toho, váš e-shop bude umiestnený v správe SOI. To znamená, že budete uverejnený na ich webe, čo vášmu biznisu rozhodne neprospeje.

Potrebujete pomoc?